Tørretumbleren viser fejlkode E60 og varmer ikke

Senest opdateret 10-06-2019 14:13

Problem:

  • Tørretumbleren viser fejlkode E60 i displayet og varmer ikke.

  • Det angiver et opvarmningsproblem.

Gælder for:

  • Tørretumbler med aftræk
  • Kondenstørretumbler
  • Tørretumbler med varmepumpe

Løsning:

1. Sørg derefter for at tørretumbleren ikke er indbygget i f.eks. et lukket kabinet uden ventilation.
Tørretumbleren kan monteres som en fritstående enhed eller under køkkenbordet med passende plads. Se brugsanvisningen eller installationsbrochuren, der følger med produktet. Du kan hente din brugsanvisning her.

2. Installér maskinen i et rum med tilstrækkelig plads og god ventilation:
Hvis tørretumbleren installeres i et rum, som er for lille, kan der dannes kondens.
Vær sikker på at rummet er stort nok (mere end ca. 10-12 m2).
Tørretumbleren kan hurtigt gøre små rum meget varme, og luftfugtigheden vil danne kondens på overflader med en lav temperatur.
Problemet kan i mange tilfælde løses med god ventilation, for eksempel ved at åbne et vindue eller en dør under tørringsprocessen.

3. Rengør filtrene og lugetætningen.
Hvis maskinens filtre, kondensator og lugetætning ikke er rene, kan de skabe unødvendigt meget fugt i rummet.
Find evt. yderligere oplysninger i din brugsanvisning. Du kan hente din brugsanvisning her

4. Kontakt Electrolux Service
Hvis de ovenstående råd ikke løste problemet, anbefaler vi at, du bestiller besøg af en servicetekniker.
Notér den rapporterede fejlkode, og oplys den, når du bestiller teknikerbesøg. Det vil ikke løse dit problem, men det vil hjælpe vores tekniker med at finde årsagen til problemet.
Advarsel! Undgå at bruge produktet, før problemet er fuldstændigt løst. Træk maskinens stik ud af stikkontakten, og sæt det ikke i igen, før du ved, at det er sikkert.

Tip

Se det store udvalg af originalt tilbehør, reservedele samt rengørings- og plejeprodukter der overholder vores høje kvalitetsstandard og til den rigtige pris i webbutikken her
Bemærk: Afhængigt af problemet kan et servicebesøg, selv under reklamationsperioden, være mod betaling. Reparation på reklamationsret forudsætter at, produktet er korrekt installeret, vedligeholdt, brugt i overensstemmelse med brugsanvisningen og at, udefrakommende hændelser - f.eks.lynnedslag, skadedyr osv. -ikke er årsag til fejl på produktet. Book et besøg af en servicetekniker online her

 

Var denne artikel til hjælp?

service-electrolux

Bestil en servicetekniker

Har du brug for hjælp med dit produkt? Så kan du booke en servicetekniker som er ekspert i netop dit Zanussi-produkt og få en professionel og effektiv reparation. Følg linket nedenfor for at registrere og booke dit produkt.

spares-electrolux

Reservedele og tilbehør

Find originale reservedele til dine produkter i vores webshop og få dem leveret til døren.