Opvaskemaskinen tørrer dårligt eller slet ikke

Senest opdateret 28-11-2019 03:38

Problem

  • Opvaskemaskinen tørrer dårligt eller slet ikke

Gælder

  • Fritstående opvaskemaskine
  • Integreret opvaskemaskine

Løsning

  1. Mål tørreresultater på porcelæn og glas
    Plastprodukter som bestik, opbevaringsskåle og selve maskinens plastdele forbliver våde. Plast taber hurtigt varme, og det kan danne kondens på overfladen.
     
  2. Brug auto- eller intensivprogrammerne - og hvis opvasken stadig ikke føles varm umiddelbart efter afslutningen af disse programmer, så skal masskinen undersøges af en servicetekniker. Programmerne ØKO og BIO har passiv tørring, og 30 minutters programmerne har ingen tørring.
     
  3. Vask ikke af med opvaskemiddel før vask i opvaskemaskineDet kan føre til ekstra skumdannelse, reducerer effekten af tensider - og fører til dårlige tørreresultater.
     
  4. Kontroller om opvaskemaskinen er overfyldt eller fyldt forkert.
    Fyld opvaskemaskinen ifølge anvisningerne i brugervejledningen, og lad det ekstra skyllevand tørre/fordampe, når programmet er færdigt, og før du tømmer maskinen. Læs om fyldning og tømning opvaskemaskinen online eller i brugsanvisningen. Du kan downloade brugsanvisningen her.
     
  5. Kom mere afspændingsmiddel i for et bedre tørreresultat. Se mere information i din brugsanvisning. Du kan downloade brugsanvisningen her.
     
  6. Tjek det opvaskemiddel, du bruger. Prøv et andet opvaskemiddel og/eller overfladeaktive stoffer. Brug pulver- eller flydende opvaskemiddel ved kortere programmer, da visse multitabs ikke opløses helt i en kort vask.
     
  7. Sørg for at alle filtre og spulearme er rene.
    Følg brugsvejledningen for optimal rengøring og vedligeholdelse af maskinen. Du kan downloade brugsanvisningen her.
     
  8. Tør +, Tør Plus, XtraDry funktion Hvis maskinen har denne funktion, kan den forbedre tørreresultatet - det betyder dog, at programtiden og energiforbruget øges.
     
  9. Kontakt Electrolux Service
    Hvis de ovenstående råd ikke løser problemet, anbefaler vi, at du booker besøg af en servicetekniker


Tip

  • Bemærk: Afhængigt af problemet kan et servicebesøg, selv under reklamationsperioden, være mod betaling. Reparation på reklamationsret forudsætter at, produktet er korrekt installeret, vedligeholdt, brugt i overensstemmelse med brugsanvisningen og at, udefrakommende hændelser - f.eks.lynnedslag, skadedyr osv. -ikke er årsag til fejl på produktet.

Var denne artikel til hjælp?

service-electrolux

Bestil en servicetekniker

Har du brug for hjælp med dit produkt? Så kan du booke en servicetekniker som er ekspert i netop dit Zanussi-produkt og få en professionel og effektiv reparation. Følg linket nedenfor for at registrere og booke dit produkt.