Problem
- Der er rim eller is på min frysers sider og kanter
- Der er et tykt lag is i min fryser
Gælder
- Skabsfryser
- Køle-/fryseskab
Løsning
- Afrim fryseren
Du kan finde detaljerede oplysninger i brugsanvisningen. Du kan downloade brugsanvisningen her.
I frysere med frostfri teknologi, vil isen automatisk tø. Hvis fryseren ikke er en frostfri model, skal du selv afrime den efter behov. - Undgå at åbne døren for tit eller at efterlade døren åben i længere perioder
- Indstil temperaturen til ca. -18 °C
Kontroller temperaturen ved at anbringe et glas madolie så tæt på døren som muligt - og måle oliens temperatur med et termometer. Aflæs temperaturen efter ca. 12 timer.
- Opbevar altid fødevarer indpakket eller i lufttætte beholdere
- Sørg for at fryseren er tilstrækkeligt ventileret som vist i din brugsanvisning eller monteringsvejledning. Du kante din brugsanvisning her.
- Tjek at pakningen på kanten af døren er fastgjort korrekt
- Tjek at dørpakningerne fungerer korrekt ved sætte et ark papir i klemme i døren - og derefter trække det ud. Hvis du kan trække det ud uden modstand, lukker dørene ikke korrekt, og døren/skabet må justeres eller pakningerne bør udskiftes.
- Sørg for at dørpakningen er ren
Pakningen kan rengøres med en fugtig klud og en lille smule rengøringsmiddel.
- Tjek om dørpakningen er deform
Hvis det er tilfældet, kan problemet som regel løses ved at varme den i et par sekunder med en hårtørrer og derefter forsøge at strække gummiet.
ADVARSEL! Opvarm ikke dørpakningen for meget, da det kan beskadige både pakning og døren.
- Kontrollér hængslerne, og udskift eventuelt defekte hængseldele. Du kan købe nye hængseldele i webbutikken her.
- Kontakt Electrolux Service
Hvis ovennævnte forslag ikke løste problemet, anbefaler vi, at du booker besøg af en servicetekniker.
Tip
- Det er normalt, at der dannes rim og is i fryseren. Is dannes, når lågen åbnes og fugtig luft trænger ind i fryseren.
- Korrekt montering og brug af fryseren hjælper med at spare energi og beskytte miljøet.
- Uindpakkede fødevarer udleder en masse fugt og øger mængden af is i skabet.
- Bemærk: Afhængigt af problemet kan et servicebesøg, selv under reklamationsperioden, være mod betaling. Reparation på reklamationsret forudsætter at, produktet er korrekt installeret, vedligeholdt, brugt i overensstemmelse med brugsanvisningen og at, udefrakommende hændelser - f.eks.lynnedslag, skadedyr osv. -ikke er årsag til fejl på produktet.